Appartement U modré hvězdy - Horní Rokytnice nad Jizerou – Krkonoše / Reuzengebergte

Czech
Germany
Wandelingen
English

Polish

Tijdens lente, zomer en najaar bieden Rokytnice en omgeving ideale omstandigheden voor wandelaars en fietstoeristen. U kunt bijvoorbeeld de bronnen van de Elbe opzoeken, naar Zlatý návrší, naar het monument Hanče en Vrbaty, naar Sněžné jámy, Vosecká bouda, naar Kotelní jámy, of een wandeling maken naar de rots Strážník , vanwaar u een prachtig uitzicht heeft op Rokytnice. De toeristische wegen en paden kunt u kiezen naar moeilijkheidsgraad.

HOME

Toerisme en cyclotoerisme

Sportmogelijkheden in Rokytnice

Naar de Huťský waterval

Dit uitstapje is slechts 5 km en ook geschikt ook voor kleine kinderen. Uit Horní Rokytnice volgen wij vanaf hotel Modrá hvězda bij de eindhalte van de bus de blauwe bewegwijzeringen. Deze brengen ons rechtdoor langs het voetbalveld, hotel Starý mlýn, tussen de houten omheiningen van het stadsdeel Rokytno, schuin links omhoog door het schilderachtige dal van het Huťský beekje, door weidevelden en graslanden. Ook hier betoveren de houten berghutten ons. Achter de berghut Tereza gaan we naar het bos, lopen we door tot aan het bruggetje, waarachter tot slot een korte beklimming wacht en we met een kleine bocht naar links precies uitkomen bij de waterval.

De cascade-waterval is 20 meter hoog en in de lente als de sneeuw smelt of na hevige regenval, ruist deze geheimzinnig. Bij het voornaamste toeristische pad bevindt zich de berghut U Huťského vodopádu (bij de Huťský waterval), dat in vroeger tijden op zondag een geliefd ontmoetingspunt met muziek was voor de inwoners van Rokytnice nad Jizerou. De terugweg leidt langs hetzelfde pad en we kunnen deze wandeling beëindigen met een drankje in een van de restaurants op Horní náměstí.

Telefon: +420 602 204 123
Fax: +420 224 922 452
rokytnice@jomys.com

Apartament

in Rokytnice nad Jizerou

Luxury new apartament with
beautiful view of ski slope!

Rokytnice in een halve dag

Deze wandeling is ongeveer 16 km lang. Vanuit Horní Rokytnice gaan we vanaf hotel Modrá hvězda over de hoofdweg langs het voetbalveld naar Rokytno, waar we enkele oorspronkelijke houten hutten en huisjes kunnen zien. Vanaf de hoofdweg slaan we linksaf over de beek langs de blauw bewegwijzerde toeristische route en stijgen we licht totaan de hut Tereza. Daarvandaan gaan we verder door het bos tot aan Huťský vodopád (waterval), waar we een aangename pauze kunnen inlassen voor het volgende steile stuk tot aan het bergplateau onder Dvoračka, waar we aansluiten op de gele en rode bewegwijzerde paden.

Vandaar hebben we de hut Dvoračky reeds in zicht, er rest dan alleen nog een recht stuk omhoog over weiden met bergbloemen en de bosrand. Bij deze berghut kunnen we iets drinken, of van de plaatselijke specialiteiten genieten. Er zijn prachtige vergezichten naar het Jizerské-gebergte, de berg Ještěd, nog verder naar Vysocko en het Tsjechische Paradijs, tot aan Zvičina en Žalý. Van Dvoračky gaan we eerst 1 km terug langs de zelfde weg, vanuit de kruising volgen wij rechtdoor de rode strepen de Jablonecká route. Wij passeren een omheining met jonge aanplant, dalen langs de westelijke heuvel van Vlčí hřeben (Wolvenkam). Langs de rand van Františkov gaan wij een klein stukje rechts, een weg af van Rezek naar Rokytno. Hier slaan wij linksaf langs de rode bewegwijzering, volgen de weg langs een bos naar Sachrův hřeben (Sacherkam), waar wij heerlijk kunnen uitrusten en kunnen genieten van het uitzicht op Rokytnice nad Jizerou. Een aangename boswandeling onder langs „Sachrák“ brengt ons rechtstreeks terug naar het kruispunt van de toeristische wandelpaden (rood, geel, naar Františkov, naar Horní Rokytnice nad Jizerou).

Voor ons opent zich een uitzicht met een breed panorama op de bergen van Rokytnice – Studenov, Kotel en Lysá hora, op de schilderachtige vallei van het centrum met vele eengezinswoningen en houten berghutten. Aan de andere kant bewonderen wij het uitzicht op Františkov, dat ons uitnodigt voor een bezoek.

Wij bevelen u tevens een bezoek aan op het uitzichtpunt Stráž (782 m). Wij vervolgen nog 1 km langs de rode wegwijzers en volgen de aangegeven afslag naar rechts door een naaldbos naar het uitzichtpunt, vanwaar we aan onze voeten weer de gehele vallei van Rokytnice kunnen zien, begrensd door het Kotel-massief en Lysá hora. Deze zelfde weg nemen we terug tot aan de splitsing met de gele wegwijzers en daarlangs gaan we naar links naar beneden langs een veldweg, waar aan een kant een rij bomen staat tot aan het kruispunt in Horní ves. Daarvandaan volgen we de paden met de blauwe bewegwijzering naar rechts en deze blauwe strepen brengen ons terug naar hotel Modrá hvězda in Horní Rokytnice.

The apartment is really
spacious.
The total area is 56
square metres large /3 rooms
+ eating nook/
. The apartment
consists of spacious foyer, two
bedrooms, living quarter and
fully equipped kitchen corner,
bathroom with bath and WC.

Telefon: +420 602 204 123
Fax: +420 224 922 452
rokytnice@jomys.com
Cyclotoerisme

Rokytnice nad Jizerou biedt u een veelheid aan fietsroutes van uiteenlopende moeilijkheidsgraden. U vindt hier routes voor wielrenners, maar ook voor gezinnen met kinderen.

Ieder jaar worden hier wielerwedstrijden gehouden; een ervan maakt deel uit van de Tsjechische dual slalomcup. Er wordt op de skipiste van het skigebied Modrá hvězda gereden, waar een route wordt uitgezet met een grote springschans. Een andere wielerwedstrijd is de klassieke cross country.

Stuur uw reservering of uw vragen per Email naar: rokytnice@jomys.com